جلوگیری از سرقت در هنگام پرداخت آنلاین در اینترنت
وبلاگ رسمی هنرستان كاردانش هدف

استفاده از پروتکل SSL در هتگام استفاده از پرداخت آنلاین

مهمترین قسمت یک پرداخت آنلاین، اطمینان از صحیح بودن درگاه پرداختی که وارد آن شده اید می باشد. اگر شما به یک سایت جعلی با ظاهر و آدرس شبیه درگاه پرداخت بانک اصلی شده باشید بقیه کارهای امنیتی برای وارد کردن رمز عبور کارت و … هیچ ارزشی ندارد. تمام درگاه های پرداخت بانک ها با کمک گرفتن از پروتکل تبادل اطلاعات امن SSL کار می کنند و نشانه آن حضورhttps به جای http است و باید از وجود آن در ابتدای آدرس صفحه پرداختی که در آن اطمینان حاصل نمایید، اما در این میان استثنا نیز وجود دارد.

  • امکان درج https جعلی در ابتدای آدرس ها وجود دارد (ارتباط رمزنگاری نمی شود)
  • در نسخه جدید فایرفاکس (و شاید برخی دیگر از مرورگر ها) بصورت پیشفرض http و https به همراه www از ابتدای آدرس سایتها پاک (پنهان) می شوند.

در این حالت کار کمی سخت بنظر می رسد اما کافی است بر روی آیکون کنار آدرس سایت در مرورگر خود (در اینترنت اکسپلورر و سافاری بر روی آیکون قفل رو به روی آدرس) کلیک نمایید و از وضعیت اعتبار آن مطلع شوید.

برای تعیین اعتبار همانطور که در تصویر بالا برای مرورگر های مختلف نمایش داده شده است باید نمام ارائه دهنده گواهینامه دیجیتال (certificate) و یا متن جایگزین آن را مشاهده نمایید.

 

 

اطلاع از کشور میزبان درگاه پرداخت آنلاین

استفاده از افزونه FlagFox در فایرفاکس (دوستانی که افزونه مشابه برای مرورگر های دیگر می شناسند در بخش نظرات معرفی کنند) این افزونه بطور مستقیم به ما جعلی یا معتبر بودن یک سایت را بازگو نمی کنه اما در این امر کمک شایانی به ما می کنه. قسمتی از کار این افزونه این است که در کنار آیکون Reload فایرفاکس یک پرچم قرار می ده که مشخص می کنه صفحه ای (سایت) که در حال مشاهده آن هستیم در کدام کشور میزبانی می شود.همین کار کوچک سایت جعلی بانک ها رو به ما نشون میده، اما چطور؟

ساده هست تمام بانک های ایرانی بر روی سرور های داخل کشور میزبانی می شوند و ۹۹ درصد کسانی که سایت جعلی بانک ها را برای کلاه برداری طراحی می کنند، میزبانی را به سرور های خارجی برای عدم پیگیری قانونی می سپارند؛ در نتیجه در هنگام ورود به سایت بانکها تنها باید پرچم ایران ( آیکون پرچم ایران ) مقابل آدرس صفحه نمایش داده شود.

درضمن اگر وارد آدرس صحیح بانک شدید ولی پرچم ایران را مشاهده نکردید بدین معنی است که سیستم شما آلوده است و باید نسبت به پاکسازی آن اقدام نمایید.

 

استفاده از صفحه کلید مجازی برای ورود اطلاعات

حالا که از اعتبار صفحه ای که در آن حضور دارید اطمینان دارید، باید دقت کافی را در وارد نمودن اطلاعات خود داشته باشید. مهمترین نکته این است که شما حتی با وجود آنتی ویروس بروز بر روی سیستم خود نمی توانید اطمینان داشته باشید که هیچ کی لاگری بر روی سیستم شما بصورت نرم افزاری و یا سخت افزاری نصب نیست.
این نکته قابل توجه است که هکر ها همیشه به دنبال سالم جلوه دادن کی لاگر های خود هستند تا آنتی ویروس ها آن را شناسایی ننمایند و تا شناسایی روش مخفی سازی ماهیت مخرب آنها توسط آزمایشگاه های شرکت های سازنده آنتی ویروس ها، چندین نفر قربانی آنها می شوند. پس اگر می خواهید شما یکی از قربانی های احتمالی نباشید حتما حتما از صفحه کلید مجازی هنگام پرداخت استفاده نمایید که در تمامی صفحه های پرداخت آنلاین مربوط به تمامی بانک های ایرانی موجود است

اصلا جای فکر ندارد که هم اکنون پول زیادی در حساب شما نیست و اهمیتی ندارد از صفحه کلید مجازی استفاده نکنید، هکر ها هیچ فرصتی را از دست نمی دهند به کمین می نشینند شاید چند وقت دیگری پول خوبی در حسابتان واریز بشود.

 

پیشنهاد های باور نکردنی واقعاً طبیعی نیبستند !

درست است که ارائه تخفیف با استفاده از کدهای تخفیف خاص این روزها در اینترنت باب شده اند ولی به یاد داشته باشید که کلاه برداران همیشه از پیشنهاد های وسوسه انگیز (مانند خرید شارژ با نصف قیمت، فروش محصول … با … تومان تخفیف و …) استفاده می کنند و در این مواقع تنها شما هستید که باید تصمیم گیری کنید. اما مانند همیشه ذکر این نکته الزامی است که امنیت هیچوقت ۱۰۰ درصد نیست و هر احتمالی ممکن است و با رعایت این نکات (و نکات قبلی) می توانید احتمال به خطر افتادن حساب خود را به حداقل برسانید.

به نقل از وبگردی 20:30


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط هنرستان هدف

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 104
بازدید کل : 52585
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1